In het project Kaskrakers worden korte filmpjes gemaakt over de glastuinbouw. In de filmpjes gaan jonge presentators op bezoek in de kas en stellen hier allerlei vragen over. Het doel van deze filmpjes is om een jongere doelgroep bekend te maken met de glastuinbouw. In aanloop naar Kom in de Kas zijn de eerste filmpjes al online gegaan.

Verbinding met de maatschappij is een thema dat steeds meer centraal komt te staan in de agrarische sector. Ook in de (glas)tuinbouw voelt men de noodzaak en behoefte om meer in contact te komen met de sociale omgeving. Initiatieven als Kom in de Kas, de Champignon Obstacle Run en ProefLOKAAL zijn hier mooie voorbeelden van. Het bereiken van de doelgroep jongeren tussen 15-25 jaar blijkt een uitdaging die ook heel goed online kan worden aangegaan.
 
Idee van ondernemer
Chrysantenteler uit Zuilichem Koen Kreling kwam met het idee om filmpjes te maken over de glastuinbouw waarin verschillende onderwerpen op laagdrempelige manier worden uitgelegd. Hij bracht het idee in bij het Glastuinbouwpact Bommelerwaard & Neerijnen, waarna een projectaanvraag werd ingediend. Het project wordt gefinancierd vanuit het Greenport Gelderland Innovatiefonds en het Regionaal Investeringsfonds.
 
Studenten werken mee
Samen met studenten van Rijn & Ijssel Arnhem werd een format bedacht voor de filmpjes. In ieder filmpje gaat een jonge presentator op bezoek in een kas en stelt vragen over een bepaald onderwerp. De onderwerpen worden daarmee heel simpel uitgelegd. Door een jonge presentator te gebruiken krijgen de filmpjes een vlotte en ludieke insteek, wat de doelgroep aanspreekt.